Keress rá!

Oldalak

2010. június 21., hétfő

„... de mit tegyünk a főnökkel?”


Milyennek kell lennie a főnöknek?

Erre nem túl nehéz választ találni. Megkértem a szemináriumaimon résztvevő könyvtárosokat, hogy sorolják fel a felettesek kívánatos és szükséges tulajdonságait. A különböző körökben felvett listákon igen sok volt az egyezés. A legtipikusabbak:

  • biztonságot sugároz
  • elkötelezett
  • becsületes
  • képzelőerővel rendelkezik és előrelátó
  • van elemzőkészsége
  • képes bonyolult dolgokat átlátni
  • van elég energiája
  • okos
  • lojális az intézményhez, a könyvtárhoz és a munkatársakhoz
  • van politikai érzéke
  • nyitott a környezet, használók és munkatársak irányában
  • figyel a használókra és a munkatársakra, gondoskodik róluk
  • tűri a stresszt
  • intelligens
  • képes döntést hozni
  • alázatos, képes másokat meghallgatni
  • rugalmas
  • elérhető és megközelíthető
  • igazságos
  • barátságos, ugyanakkor objektív
  • van humorérzéke
  • jó a kommunikációs képessége
  • lelkes
  • kitartó
  • nyitott
  • van képessége és akarata ahhoz, hogy a dolgokat mozgásba hozza.

Kétlem, hogy maguk a főnökök alapvetően más felsorolást készítenének, de hogy a felsoroltaknak mennyiben felelnek meg, abban valószínűleg eltérne véleményük beosztottaik ítéletétől.

Érdemes megjegyezni, hogy a beosztottak nem gyenge vagy erőtlen felettest akarnak. Tudják, hogy sokszor szükség van a keménységre. Bizonyos főnökök ugyanakkor azt hiszik, hogy a keménység és a szerénység között semmi kapcsolat sem lehet. A részvételen (azaz a döntésekben való bevonáson) alapuló menedzsment egyáltalán nem könnyű választás, sőt; nehezebb, mint az autokratikus menedzsment – de általában jóval hatékonyabb.


Forrás: „But what can be done about our bosses” / Maurice B. Line.
In: Library Management 97 (1896) 3 p. 32-37 (Részlet)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése